Σκακιστική Επικοινωνία, Μαθήματα Μάθημα 2 : Βασικά ματ - Για αρχάριους [Event "Βασικά Ματ"] [Date "2016.01.22"] [White "Μάθημα 2ο Α"] [Black "Ματ Με Βασίλισσα"][Result "1-0"] [SetUp "1"] [FEN "8/8/4k3/8/8/3Q4/5K2/8 w - - 0 0"] [PlyCount "25"] [EventDate "2016.01.21"] [EventType "swiss"]{Το ματ με Βασίλισσα (Β) και Βασιλιά (Ρ) εναντίον του άλλου Βασιλιά (Ρ) είναι το πιο βασικό ματ. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να κάνουμε ματ. Αν από την αρχική θέση στ'αριστερά βάλουμε το κομπιούτερ να παίξει, θα βρει ότι μπορούμε να κάνουμε ματ σε 7 κινήσεις. Εμείς επειδή δεν είμαστε κομιούτερ θα μάθουμε έναν απλό τρόπο να κάνουμε ματ} 1. Qd4 {Τοποθετούμε την Β σε τετράγωνο το οποίο απέχει από τον Ρ τρία τετράγωνα, χωρίς να δίνει σαχ. Αν δεν μπορούμε σε μία κίνηση το κάνουμε σε 2 ή 3.} (1. Kf3 {ματ σε 7 από το κομπιούτερ} Kf6 2. Kf4 Ke6 3. Qd8 Kf7 4. Kf5 Kg7 5. Qe7+ Kh6 6. Qd7 Kh5 7. Qh7#) 1... Ke7 2. Qd5 {στη συννέχεια η Β ακολουθεί την κίνηση του Ρ. Δηλαδή, ένα τετράγωνο δεξιά πάει ο Ρ, ένα τετράγωνο δεξιά θα πάει και η Β} Kf6 3. Qe4 Kg5 4. Qf3 Kh4 5. Qg2 Kh5 6. Qg3 Kh6 7. Qg4 Kh7 8. Qg5 Kh8 {Προσοχή!! τώρα που ο Ρ πήγε στη γωνία, δεν θα συννεχίσουμε να ακολουθούμε την κίνηση του με την Β, γιατί αν ο Ρ μείνει χωρίς κίνηση τότε θα έχουμε ΠΑΤ και η παρτίδα θα τελειώσει ισόπαλη.} 9. Kf3 (9 . Qf6 {και πατ}) 9... Kh7 10. Kf4 {Το επόμενο βήμα όπως καταλάβατε είναι να φέρουμε τον Ρ μας σε ένα τετράγωνο από το οποίο θα προστετεύει την Β όταν θα δίνει ΣΑΧ εξ'έπαφής} 10... Kh8 11. Kf5 Kh7 12. Kf6 Kh8 13. Qg7# 1-0 your web browser and/or your host do not support iframes as required to display the chessboard [Event "Βασικά Ματ"] [Date "2016.01.22"] [White "Μάθημα 2ο Β"] [Black "Ματ Με Πύργο"][Result "1-0"] [SetUp "1"] [FEN "8/8/4k3/8/8/3R4/5K2/8 w - - 0 1"] [PlyCount "25"] [EventDate "2015.17.12"] [EventType "swiss"] {Στη 2η περίπτωση, στ'αριστερά, θα δούμε πως μπορούμε να κάνουμε ματ μόνο με Πύργο (Π) και Βασιλιά (Ρ), εναντίον Βασιλιά (Ρ). Το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να κλείσουμε τον Ρ σε όσο το δυνατόν μικρότερο τετράγωνο ή παραλληλόγραμμο κάθε φορά.} 1. Rd4 {Με το Π στο δ4 ο αντίπαλος βασιλιάς μπορεί να κινηθεί μόνο μέσα στο τετράγωνο ε5,θ5,θ8,ε8}({και εδώ αν βάλουμε την θέση στον κομπιούτερ θα κάνει ματ σε 12 κινήσεις σε οποιαδήποτε άμυνα του μαύρου}1. Kf3 Ke5 2. Rd1 Kf5 3. Re1 Kg5 4. Re5+ Kf6 5. Kf4 Kg6 6. Re6+ Kf7 7. Kf5 Kg7 8. Re7+ Kf8 9. Kf6 Kg8 10. Re8+ Kh7 11. Rf8 Kh6 12. Rh8# ) 1... Ke5 2. Ke3 {στη συννέχεια πρέπει όποτε μας δίνεται η ευκαιρία να κλείνουμε το τετράγωνο, εδώ για παράδειγμα δεν μπορούμε, γι'αυτό και προωθούμε τον Ρ να προστατεύει τον Π μας} Kf5 3. Re4 {Το τετράγωνο του αντίπαλου Ρ κλείνει σιγά-σιγά.} Kg5 4. Rf4 {Τον κλείνουμε σε ακόμη μικρότερο τετράγωνο} Kg6 ({Δεν αλλάζει κάτι} 4... Kh5 5. Kf3 Kg5 6. Kg3 Kh5 7. Rf5+ Kg6 8. Kg4 Kh6 9. Rf6+ Kg7 10. Kg5 Kh7 11. Rf7+ Kh8 12. Kg6 Kg8 13. Rf6 Kh8 14. Rf8#) 5. Kf3 Kg5 6. Kg3 Kg6 7. Kg4 {Στις τελευταίες κινήσεις φέραμε τον Ρ γιατί δεν μπορούσαμε να τον κλείσουμε σε πιο μικρό τετράγωνο με τον Π μόνο} Kh6 8. Rf5 Kg6 9. Kf4 Kh6 10. Rg5 {Τώρα ο μαύρος Ρ έχει μόνο 3 τετράγωνα να κινείται} Kh7 11. Kf5 Kh6 12. Kf6 Kh7 13. Rg6 {και τώρα μόνο 2. Εδώ θέλει προσοχή να μην κάνουμε πατ} Kh8 14. Kf7 {Αν} (14. Rg7) {τότε πατ} Kh7 15. Rf6 {Κίνηση αναμονής, θα μπορούσε ο Π να πάει οπουδήποτε πάνω στη συγκεκριμένη γραμμή.} Kh8 16. Rh6# 1-0 your web browser and/or your host do not support iframes as required to display the chessboard Posted in Άρθρα Print Email Prev Next